Læringsmål for børn i alderen 3-4 samt 4-5 år.
Psykomotoriske læringsmål :(hvordan man finder sig selv i rummet samt præcision i bevægelse)
Sociale aktiviteter:
Jeg har spurgt ind til om der ikke er nogle pædagogiske tanker eller didaktik i henhold til sprogstimulering.
¨Hun svarede at børnene synger, lære koran, rim og remser for at udvikle deres sprog.
Samt at de små børn i alderen 3-4 år hver dag leger en leg som hedder "kassen".
Pædagogen har en hvid kasse med blomster på som hun lægger en ting i, børnene skal så gætte hvilken ting det er - på denne måde får de snakket og styrket deres ordforråd.
Hun ser dog ingen grund til at det er nedskrevet da det er nogle basale ting - som er almen viden.
Der er heller ingen planer for de børn som har et handicap. Der er på min stue en pige med dawns syndrom, samt en dreng som de ikke ved hvad fejler - de betegner ham som retarderet - idet han hverken taler eller forstår hvad man siger til ham.
Disse 2 børn sidder konsekvent på stuen uden der rigtig bliver gjort noget for at udvikle dem.
Dette skyldes at man i tunesien har specielle instituioner til børn med handicap og særlige behov. Pædagogerne er derfor ikke uddannet til at kunne varetage disse børns udvikling og behov. Ej heller er der resourcerne til det, da de skal bruge tiden på at undervise børnene i at skrive samt tegne korrekt,
Det er heller ikke til at man selv kan få lov til at tage intiativ til at lave noget for børnene, i og med at det anses for at være lidt spild af tid - for "de forstår jo alligevel ikke noget". Så målet for disse 2 børn er at de lære at socialisere sig med andre børn, samt lære lidt sprog om muligt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar